THE ART OF TRANSFORMATION - שיטת 'יאט'


סדנת לאבאן יאט

ניתוח פיזי של הטקסט

בעולם הניורולוגיה קבעו שאי אפשר לשנות מחשבה במחשבה. מחשבה אפשר לשנות באמצעות הגוף. זה היסוד עליו מושתת הסדנה. 

אמנות שינוי המחשבה. למה משחק הוא לא כמו החיים עצמם? מה ההבדל בין לפעול ולשחק? איך להשתנות ולהיכנס לעומק הרגשי ולשלוט בגוף כך שנספר סיפור שלם יותר?

 טקסט הוא השפה שניה שלנו. כשאנחנו נולדים אנחנו מדברים באמצעות תנועות וצלילים. הגוף מרגיש, חווה, חש, וחי. הגוף מספר את האמת עליכם - מילים יכולות לשקר.  השיח הפסיכולוגי במשחק מוגבל בידע שלנו, או של הסביבה שלכם. לכן ניתוח טקסט בצורה המוכרת (רצון פעולה מכשול) לא עובד לכולם. הגוף מגיב מהר יותר, אינטואיטיבי יותר, ניתוח הטקסט המוכר מגיע כתמיכה לגוף. אנחנו לא מדברים במילים אנחנו מדברים באמצעות הגוף והסאונד. לרגשות באומנות המשחק יש צורה ויש צלילי - הם הכלי המרכזי של השחקנים.  אין צורך להתחבר לרגשות (זה מבפנים לבחוץ)  

זו שיטה פרקטית, להכיר את הכלי שאתם, את התודעה שלכם מתוך הגוף, איך מביימים את העצמי, איך מניעים קהל.  בסדנה נלמד הכרות עם מערכי הגוף ולהבין את דרך פעולתם. להבין את התזוזה הכי קטנה, איך המוח עובד כשאנחנו משחקים, להבין את סוגי הארכיטיפים שאנחנו מגלמים על הבמה, נלמד איפה האמת ואיפה המסכה ואיך מחלקים את המשחק לשני אזורים בגוף.  אלה כלי אימון, השפה של לאבאן מאפשרת בדומה למוזיקה לבנות מערך של כלים בגוף באמצעות תנועות של קול, גוף, פנים ואף תנועות צל (תנועות מצב) על מנת להראות רצון, על מנת לבסס מכשול, זהו כלי ניתוחי שבונה חדר כושר לשחקן ולבמאי על מנת לפענח את התנועה שעל הבמה ובכך לייצר פעולה דרמטית. 

נלמד את ארבעת מרחבי הפעולה, את המבנה של הבמה, את שמונת המקצבים של הגוף, למפות אותם על מנת שנדע מהו ארגז הכלים ולא נשקע לתוך פסיכולוגיה שתמנע מאתנו לחיות. על הבמה צריך להראות את הפעולה ולא לדבר עליה, והדרך המהירה ביותר להבין-  היא דרך הגוף. זה אינה סדנה תנועה. זו סדנה על הפסיכולוגיה של הגוף. על תנועת העיניים, הידיים, האגן, זו סדנה על אומנות השינוי והמנעד.  

אני מלמד את הטכניקות האלו בארץ ובחו"ל כבר למעלה מ- 14 שנה. מיטב השחקנים הכניסו את הכלים של לאבאן לארגז הכלים.  

בסדנה לומדים את השפה הייחודית של יאט- לאבאן. 

נלמד על שימוש בששת הרגשות הבסיסיים, 

פעולות פיזיות מול פעולות מנטליות.

חמישה מעגלי משחק.

דפוסי התנהגות

הסדנה  מבוססת תיאוריה + תרגילי אימון ומשחק. 

העבודה המעשית תתבצע בעיקר באמצעות מונולוגים ולעיתים סצנות.

הסדנה מומלצת לאנשים המחפשים הסתכלות פרקטית לאומנות המשחק והבימוי. להבין את היסודות העבודה מבחוץ לפנים. אנשים שמרגישים שניתוח טקסט לא תמיד עובד עליהם. ואנשים שרוצים למקסם את השליטה בכלי שלהם על מנת למקסם את ההופעה שלהם.  


פרטים באתר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תפילת השחקן

אם החלטתם לכתוב מערכונים להלן כמה טיפים

הטכניקה להבנת המשחק הקומי.

מוקדש לשחקן אחד

לכתוב ספר לעצמי.

טלוויזיה מחורבנת