הגיע הזמן ללמוד לשקר

מה לדעתך אחת הבעיות הגדולות של לימודי משחק היום? (שאלה שנשאלתי לפני כשבוע)

התשובה לטעמי קשורה למודעות של השחקן. מרבית לימודי המשחק מכוונים את השחקן להיות עסוק בעצמו ובדמות. העיסוק בעצמך משאיר אותך לבד על הבמה. אחד הפרדוקסים הגדולים במשחק הוא שעליך לשחק למען הפרטנר בעוד שאתה מתעסק בעצמך. אני מבין את השימוש ברצון ומכשול, מונולוג פנימי ואני רואה גם את האפשרויות בשימוש של פרמטרים אלה, אבל לטעמי, זהו שלב מתקדם יותר בלימודי המשחק. שחקן בתחילת דרכו עסוק בעיקר בעצמו ובמה חושבים עליו. הוא אינו פונה החוצה ושואל 'איך המשחק שלי ישנה את הסביבה שלי?'
ולימודי המשחק, היום, מקדשים את כל ההתעסקות העצמית הזאת. ומה נוצר בעקבות כל ההתעסקות בעצמך? מודעות מוחלטת למעשייך ולפעולותיך. ניתן לקרוא לזה בשם = ביקורת. 

אני חושב שמודעות זה דבר חשוב כאשר היא מופנית החוצה ממך.
נקודת הנחה ראשונה - אנשים אשר תורמים לזולת נחשבים אנשים טובים. אנשים שמתעסקים רק בעצמם נתפסים כהפך. 
כלומר לימודי המשחק צריכים להפסיק לגרום לשחקן להתעסק בעצמו בלבד. אלא בעיקר ללמד אותו להיות מעורב במה שקורה סביבו. לא בשאלות מי אני או מה אני? אלא בשאלות מה אני גורם לפרטנר שלי מה אני עושה כדי לשנות משהו. כל שאלה שיש לה השלכה על הסביבה והחוץ. עלינו להפסיק לדבר ויותר לזוז, לעשות ולגעת.

היום שאני מדריך שחקנים, אני לרוב משתדל להימנע מדיבורים אתם על מכשול ולא על רצון אלא מנסה להעלות נתונים שניתן להביע אותם ברגע זה ובאמצעותם לשנות את הסביבה שלהם. לרוב דרך זו מעוררת את הדמיון וגורמת לתת מודע של השחקן לפעול גם מבחינה רגשית. 

בשום מקצוע אחר אין עיסוק בעצמך. למוסיקאי יש כלי נגינה. לצייר מכחולים וקנבס. לכדורגלן כדור ושער. גם לשחקן צריכים להיות כלים חיצוניים - הגוף, הקול והדימיון. עליו לפתח מיומנויות של שליטה בשלושת פרמטרים אלו. 
לשלוט בכל תנועותיו. לשלוט בקולו ולהרחיב את מאגר המידע שלו באמצעות תרבות על מנת שיוכל להשתמש בהן בעת הצורך.

לרמות, להעמיד פנים, לשקר אלה מעלותיו של כל שחקן. ככל שהוא טוב במעלות שליליות אלה כך הוא אמין יותר לזה שצופה בו. השקרן והרמאי פועלים אך ורק החוצה כדי לגרום לאחר להאמין בשקר ובהעמדת הפנים. השקרן אינו מתעסק בעצמו. אינו יכול לבקר את השקר של עצמו כי אז יתגלה השקר והוא ייכשל. עלינו להיות שקרנים טובים ובכך נתרום לזולת ונהיה לאנשים נדיבים וטובים במשחקינו. 




תגובות

Unknown אמר/ה…
כל מילה בסלע!!
שחקים שוכחים היום שהפרטנר הוא הכי חשוב. לא מה הם מרגישים ולא מה המצב-רוח שלהם, רק מה אני הולך לשנות בך כדי שאני ארגיש לאחר מיכן יותר טוב.
אמרת את זה בעצמך ובצורה כל כך מדויקת

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תפילת השחקן

אם החלטתם לכתוב מערכונים להלן כמה טיפים

הטכניקה להבנת המשחק הקומי.

מוקדש לשחקן אחד

טלוויזיה מחורבנת

סאבטקסט, שיעור אחרון, כתיבת עלילה, תיקונים, לא לקום עד שאתה לא מסיים