מחשבות על יחסי מורה ותלמיד משחק (א)

שחקנים לומדים רבות כאשר הם חשופים לכל דבר. ולא מתוך כך שהם מנסים לנחש מה יישא חן בעיני המורה.

מורה מעניק שימת לב לכל צורות ההתנהגות, כך נפתחים השחקנים לצורות רבות יותר של התנהגויות ופעולות.

מורה מראה שסגנון אינו תחליף לתוכן, כי לידיעת עובדות מסוימות אין יותר כוח מהגיון פשוט. עשיית רושם אינה יעילה יותר מהפעולה הבסיסית ביותר. עלינו ללמוד כי פעולה יעילה עולה מתוך דממה ותחושת זהות אישית ברורה.

אל למורה להאיץ במתרחש בדברים להתרחש, עליו להתיר לתהליך הלמידה להתגלגל מעצמו.

על המורה להראות דוגמה ולא להטיף לאחרים כיצד להיות. התערבות מתמדת תחסום את התהליך שעובר התלמיד. אל למורה להתעקש על דרך מסוימת. 

תגובות

‏עונש קולקטיבי אמר/ה…
מורה מעניק תשומת לב להתנהגויות רבות, מותח את התלמיד בשאלות פילוסופיות על מהות הפעולה המשחקית, מתעתע ומושך את הכיתה לתוך דיונים סוערים באין כניסה, מציין ניגודים שעלי חשיבות זהה ואז מבטל אותם כלא היו.
יש להסיק כי רק אחרי תקופת מה מבין התלמיד את פשר הסערה, כשהשמיים האופפים את הבנת פעולות המשחק שלו מתבהרים, מצליח השחקן ליישם את מה שאולי לא חשב שיבין לעולם.

ועד אז, קוראת מחזות לרוב, מעניקה משמעות ייחודית לדיונים בכיתה, מחייכת המון כמו טמבלית בידיעה שמתגלגל לו אסימון עצום שבקרוב ייפול ואני יחד איתו.

תודה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטכניקה להבנת המשחק הקומי.

מוקדש לשחקן אחד

הצגות לילדים - להוציא את המבוגרים? מי צריך חרוזים? למה דרמה שאפשר להשתגע? והצגת הילדים הכי טובה שראיתי.

אם החלטתם לכתוב מערכונים להלן כמה טיפים

אל תתנו להם מונולוגים - הטעות בלימודי משחק ואיך זה קשור ל- SELF DIRECTING

תפילת השחקן