השנה העסקית שלי , לשלוט בעסק שלך גם אם הוא אומנותי


בימים האחרונים אני בעיקר עובד על העסק שנקרא "אני"

לקחתי החלטה שזו תהיה השנה העסקית שלי. אני פועל כאילו אני עסק וכולם לקוחות. זו החלטה שלקחתי השנה יש לי סדנאות, קבוצת המחזאים, דרמטורגיה, הרצאות, הוראה במספר מוסדות וחבר ב-ועדות שונות. יש לי הצגות רצות. ולכן אני צריך להיות "על זה". לדעת לנתב את הכול.

אז שמתי קצת את הכתיבה בצד ואני לומד בעיקר איך לעבוד. לקום בבוקר לענות למיילים, לטלפן למי שצריך,  לארגן את כל תזרים המזומנים - הצעות מחיר, חוזים, תשלומים, מס הכנסה, הוצאות הכנסות, ביטוח לאומי. זה נשמע נורא בכללי, אבל כל יום שעובר, זה מתבהר והופך לקל יותר. כמו לעקור עשבים שוטים. הגינה שלי לאט לאט מסתדרת. איך לומר, אני אפילו נהנה מזה.

כחלק מהעניין לקחתי ועודני עושה קורס ב EXCEL  שמשפר לי את החיים משמעותית. גם קניתי  קורס חשבונאות ופיננסים באינטרנט.

פה ושם אני כותב. אבל בעיקר עסוק  בלסדר את כל הבלגן שהראש שלי כבר לא מסוגל להכיל. אני מנסה להבין איך אפשר לקחת את הדבר הזה שנקרא תיאטרון, במיוחד פרינג', ולנהל אותו עסקית. אני מוצא את זה חשוב מאוד. אני רואה סביבי כמה אנשים מסתבכים עם הפקה, הוצאות, הגשות, בניית תקציב. אני רואה את החרדה שלהם כשהם ניגשים לכסף. מע"מ, ביטוח לאומי, פנסיה. וכו'. וככל שזה מפחיד אותם יותר הם עושים פחות.

אני חושב ששברגע שאנחנו מחליטים להתעסק באומנות. עלינו לשים  אפילו יותר דגש על התנהלות פיננסית נכונה והבנה בהכנסות הוצאות. כי זה עולם של עצמאים. של נוודים. מאיתנו עושים דבר אחד. ורובנו עובדים במספק מקומות במקביל. אני לא כזה טוב בפיננסים, אבל אני תלמיד חרוץ. והיום עם כל הטנולוגיה, זה הרבה יותר פשוט מאי פעם



עכשיו נשאר לי למצוא את הפעימה של העבודה. ככל שאשתלט עליה יותר, היא תתחיל להיות חלק ממני. מאמין שבעוד קצת זמן  אוכל להתפנות שוב למלאכת הכתיבה. אני לא מתחרט על כך שזה גוזל ממני את רוב הזמן. האמת, אני הולך לישון די מסופק כי אני מספיק לעשות המון דברים ביעילות רבה. ככל שהדברים יותר מסודרים, אני מרגיש שנושם  טוב יותר  ומצליח לחשוב למרחק יותר גדול. אני מוצא את העבודה המנהלית הזו מספקת.

אני קורא ספר על יזמות עסקית שנקרא "רווח קודם" של מייק מיכלוביץ – זה כבר הספר השלישי שלו שאני קורא. ואני מוכרח להגיד שהרבה ממה שהוא אומר אני עושה. הספרים שלו מאוד השפיעו על החשיבה העסקית שלי. יש לי עוד הרבה מה לשפר. אבל זה נחמד. זה משאיר אותי מפוקס, צנוע ועם הרבה שאיפות גדולות.


********

התחלתי ללמד במקום חדש. מטעם אוניברסיטת תל אביב. אני מלמד מאוחר, אז כולם מאוד עייפים. השיעור קשור הרבה לחשיבה ולכן אני צריך להמציא את עצמי מחדש. בניתי לעצמי כל מיני מחשבות. השיעור הוא יותר מחקרי. זה אתגר מגניב.

********

ישבתי עם נועה שכטר בבוקר ואחרי שהיא הלכה הגיע דניאל בוצר לצהריים. אנחנו עובדים על ארבעה פרוייקטים במקביל. חלק מהם ממש כבר בעבודה וחלק בחיתולים. גם קיבלנו פרויקט שחייבים לפעול עליו בזריזות כדי להוציא אותו. את הרוב כבר הכנתי וביום ראשון אני אוציא אותו החוצה. מחזיק לעצמי אצבעות.


יצאה ההודעה לעיתונות שזכינו ('המחזאים' ) בפרס רוזנבלום, אנחנו יודעים כבר הרבה זמן אבל רק עכשיו אנחנו יכולים לפרסם. זה מאוד משמח אותנו. חבל שהעיתונות התמקדה בחלק הצהוב והמיותר של מתן הפרס.  כך או כך משמח לקבל פרס.

היעד הבא הוא למצוא חלל למחזאים. שבו נוכל להגיש, לשוחח, לעשות חזרות ולארח. ובכלל ליצור פלטפורמה שתמשיך לקחת את המחזאות קדימה. מי יודע אולי יום יבוא וגם התיאטרון הרפרטוארי ישתף אתנו פעולה אז בכלל יהיה מגניב.   


תגובות

nadi אמר/ה…
הקושי הוא, בשבילי לפחות,לעבור בין האונה של הכתיבה לאונה של ניהול העסק.
בהצלחה!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תפילת השחקן

אם החלטתם לכתוב מערכונים להלן כמה טיפים

טלוויזיה מחורבנת

סדנת כתיבה טכניקות ומבנה הסיפור.

התיאטרון שבלב

Miracolo - Piccolo theatro