למה מול איך
בקארטה יש אסכולה שמקורה באוקינוואה ששמה דגש על השאלה 'למה התנועה' ולא 'איך התנועה'
אם לא נשאל את השאלה 'למה' נשאר רק עם המילה 'איך.'
אני מרגיש הרבה פעמים כמורה שתלמידים בתחילת דרכם מזדרזים לשאול איך ותפקידי כמורה הוא לשחרר את המילה איך ולהוביל אותם ללמה.
למה אתה כותב?
למה את משחקת?
כמורה למדתי שעלי להראות להם את האיך על מנת לפתוח להם את הדלת ללמה.
רק התלמיד שיענה על הלמה יבין את האיך. אז כשהמורה עוזב, התלמיד יוכל להמשיך.
השנה האחרונה הכריחה רבים לשאול את עצמם למה. אלה שנותרו ללא תשובה ברורה, נותרו אבודים ללא יכולת להשתמש ב'איך'.
תגובות