למה מול איך



בקארטה יש אסכולה שמקורה באוקינוואה ששמה דגש על השאלה 'למה התנועה' ולא 'איך התנועה' 

אם לא נשאל את השאלה 'למה' נשאר רק עם המילה 'איך.' 

אני מרגיש הרבה פעמים כמורה שתלמידים בתחילת דרכם  מזדרזים לשאול איך ותפקידי כמורה הוא לשחרר את המילה איך ולהוביל אותם ללמה. 

למה אתה כותב?

למה את משחקת?

כמורה למדתי שעלי להראות להם את האיך על מנת לפתוח להם את הדלת ללמה.

רק התלמיד שיענה על הלמה יבין את האיך. אז כשהמורה עוזב,  התלמיד יוכל להמשיך. 

השנה האחרונה הכריחה רבים לשאול את עצמם למה. אלה שנותרו ללא תשובה ברורה, נותרו אבודים ללא יכולת להשתמש ב'איך'.

תגובות

בן סיידוף אמר/ה…
מאוד מתחבר לזה, תודה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תפילת השחקן

הטכניקה להבנת המשחק הקומי.

הטעות של הפיכת מחזה קצר למחזה ארוך והחשיבות בשיחות עם בימאים

יום כתיבה לא טוב, כתיבת הצגת יחיד ועל השאלה למי לעזאזל הוא מדבר?

מוקדש לשחקן אחד

עד שלא תהפוך את התת מודע שלך למודע, הוא ינהל את חייך ואתה תקרא לזה גורל.