לכתוב ספר לעצמי.

 



התחלתי לכתוב ספר. סתם ספר. ספר שאני לא יודע עליו כלום. אני לא יודע מה העלילה. התחלתי לתאר דמות ואמרתי שזה יהיה ספר. אני רוצה ליהנות בזמן שאני כותב אותו. המטרה כל יום לכתוב בין 1000 ל2000 מילים. בינתיים אני עומד על 4000 לפעמים אני אכתוב יותר. זה אימון. אני רוצה לכתוב הרבה ספרים. אני רוצה לכתוב הרבה מחזות. אני נשען על החשבון 1000 מילים ביום זה כחודשיים לספר. עוד קצת תיקונים ואז לשלוח אותו להוצאה לאור. לא ירצו נוציא דיגיטלי. היום הדברים האלו לא אמורים להיות קשים. היו לי ימים שחשבתי שלכתוב ספר זה דבר ששמור רק לאנשים גדולים אבל טעיתי. 

אני רוצה לכתוב שטויות. חסרים לי בעברית הספרים שאני רוצה לקרוא. אין לי אותם. באנגלית יש לי בשפע. אבל הם לא השפה שלי. הם מתארים מקומות שאני לא מכיר. אני רוצה ספרים טפשיים על תל אביב. רוצה להפוך את תל אביב העיר שלי לקסומה. לעולם בו יש שדים מפלצות רציחות. ועוד הרבה דברים. אנחנו כל כך רגילים שהאמריקאים עושים את זה שאנחנו לא עושים את זה. ואין סיבה לא לעשות את זה. 

אז אני כותב ספר לעצמי. כי אני נהנה לכתוב אותו תוך כדי. בעברית הגרועה שלי. אני הכי נהנה בסופו של דבר לכתוב לעצמי. אני מקווה שאעמוד באתגר שהצבתי לעצמי. אני לא רוצה לבלות עם הספר הזה שנים. כי אין לי כוח להחזיק יצירה לאורך זמן. מעדיף לכתוב ספר גרוע ולעבור הלאה מאשר להתעכב על ספר טוב. 

זה נשמע שקרי, אבל ברגע זה שאני כותב את המילים האלו אני מאמין בזה בכל ליבי. למה? כי אז קל לי לכתוב, כי אני לא דופק חשבון. אם אני אתחיל לעשות מהכתיבה אירוע חשוב אני לא אכתוב את הספר לעולם. המטרה לכתוב את הספר הכי טוב שאני יכול במסגרת היכולת שלי שהיא לא ממש גבוהה אבל נראה לי מספקת בשביל שמישהו יהנה מהקריאה. 

אני אשתפר ככל שאתקדם. הספר החמישי כבר יהיה יותר טוב.

בראש שלי זה נראה לי אפשרי. החוכמה היא להחזיק מעמד ולא ליפול לקול הביקורתי

אז היום כתבתי 1310 מילים. 



 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תפילת השחקן

אם החלטתם לכתוב מערכונים להלן כמה טיפים

התיאטרון שבלב

סדנת כתיבה טכניקות ומבנה הסיפור.

הטכניקה להבנת המשחק הקומי.

למה אני לא אוהב קריאות מבויימות ואיך זה קשור לציור שסבא שלי מסגר בחדר העבודה שלו.